Isla Holbox

19 januari 2020 - Holbox, Mexico

Isla Holbox is (vrijwel) autovrij; je verplaatst je hier te voet, op de fiets of in een golfkar; dat laatste hebben wij vandaag gedaan; we zijn met ons karretje het eiland rondgecrosst. Eerst zijn we naar het westen gereden; naar Punta Cocos; een prachtig stand met slechts luttele bezoekers en een paar strandtentjes. Vervolgens zijn we naar het oosten gereden, tot aan de ingang van het Nationaal Park; daar mochten we alleen nog te voet verder. We liepen over vrijwel verlaten strandjes met hier en daar locale eilandbewoners die met hun kinderen op het strand waren. Tot slot zijn we door de straatjes van "het dorp" gereden om foto's te maken van alle street-art waar dit eilandje om bekend staat.  Na de late lunch een heerlijke middag op het strand,  en aan het begin van de avond zijn we opnieuw het strand opgelopen voor de zonsondergang; het is hier best uit te houden....

Vanmiddag zagen we in de verte dolfijnen voorbij zwemmen; helaas is het niet het seizoen voor de flamingo's, schildpadden en walvishaaien; een excuus om - heel misschien - nog eens terug te komen...