Hans en....., de grote boze wolf

3 september 2024 - Villegusien-le-Lac, Frankrijk

Gisteren heerlijk uitgeslapen; we werden wakker van de vogeltjes! Daarna een ontbijtje met verse croissants; vakantie-to-the-max! We hebben gisteren  al wat meer op de route National gereden en dat was prachtig! Helaas moesten we toch nog een stuk snelweg nemen; ons doel is immers Zuid Frankrijk! Aangekomen op de door ons uitgekozen camping wachtte een "verrassing"; laten we zeggen dat de plaatjes er beter uitzagen dan de realiteit 🙄.  De camperplaatsen bij dit "hotel" bleken parkeerplaatsen te zijn, in de volle zon en zo krap op elkaar dat er geen ruimte was om het luifel uit te draaien of een stoel buiten te zetten. Er was niemand aanwezig toen we aankwamen dus Hans besloot de camper op parkeerplaats 2 te zetten, in de hoop dat 1 vrij zou blijven en wij toch nog een stoeltje buiten zouden kunnen zetten. Toen ie daarmee bezig was kwam de eigenaar (ook Hans) ineens - met ontbloot bovenlijf - aanstormen en begon zijn welkomstwoordje met "ja je zet die camper er nou zo wel in, maar dat kan helemaal niet, dat moet je achteruit doen"; echt een heel warm welkom (not). Hans is uitgestapt om te overleggen maar de toon was blijkbaar gezet voor 2e Hansje; hij bleef maar zeggen dat ie niet wist of wij wel konden blijven, nu we zo'n slechte start hadden gemaakt?? Bij elke poging tot de-escaleren bleef 2e Hansje (we hebben hem de boze wolf genoemd, zoveel haar en zo veel gegrom) zeggen "ja nu val je me weer in de reden, je laat me wéér niet uitpraten. Afijn, voor mij was het snel duidelijk, hier gaan wij niet blijven. Toen Hans de bus aan het omkeren was wilde de boze wolf ineens met mij praten en opnieuw beginnen; toen ik aangaf daar niet meer zo'n behoefte aan te hebben werd ie boos op mij; hij vond me kortzichtig, ik wilde het verhaal maar van één kant horen en ik moest naar hem luisteren, ik bevond me immers op zijn terrein.... Ik ben maar snel Plan B ingeklauterd om een Plan B voor de overnachting te bedenken! Bij het wegrijden riep hij nog tegen Hans "je weet zelf ook wel dat je fout zit, je hebt immers net zelf je excuses aangeboden ....

Ik hoop dat we de grote boze wolf op een slechte dag hebben getroffen en dat hij meestal vriendelijker is, anders gaat het niet lukken met dat hotel/camping van hem ben ik bang.

Wij vonden een kwartiertje verderop een kleine camping aan het meer met een eigenaresse die dan weer meer lijkt op iemand uit een ander sprookje 🤣 maar die ons van harte welkom heette en waar we heerlijk gegeten hebben. 

Foto’s

7 Reacties

  1. Peter:
    3 september 2024
    2e Hansje🤣🤣🤣 Elke dag weer avonturen. En bij een avontuur horen onverwachte gebeurtenissen.
  2. Nicole:
    3 september 2024
    Zo is t; we lachen er maar om. Inmiddels is de boze wolf ons aan het "bedreigen", dat dan weer wel. Als we het in ons hoofd halen om een negatieve review te schrijven kunnen we wat verwachten; dat zou - nadat we vanaf moment één allerlei grenzen zijn overgegaan - voor de boze wolf een grens te ver zijn. Ik ga eer geen tijd aan besteden, ik snap nu wel dat hij vrij weinig negatieve reviews heeft 😉
  3. Ellen en Peter:
    3 september 2024
    Hahaha wat een verhaal. Dolfje weerwolfje, was het volle maan? Heb je nog even een donutje gedraaid in z’n gazon?
  4. Nicole:
    3 september 2024
    Haha; dat zou ook nog kunnen, volle maan.... 🤣🤣
    Het was een hele vreemde man, hij is ons nu nog aan t "bedreigen" via sms, dat we het niet ons hoofd moeten halen om een negatieve review te plaatsen want dan gaan we wat beleven?? Had van allerlei goede antwoorden bedacht (je kent me) maar heb het er maar bij gelaten, te veel negatieve energie!
  5. Ellen en Peter:
    3 september 2024
    Heel knap. Het zou bij mij ook van alles triggeren
  6. Nicole:
    4 september 2024
    Ik voel een meidenweekend aankomen ;-)
  7. Ellen en Peter:
    4 september 2024
    😂😂😂