La Corniche d'Or, la Côte d'Azur

11 september 2024 - Grimaud, Frankrijk

We hebben er nog een dagje in Le Lavandou aangeplakt en dat was fijn,  want Le Lavandou is prachtig na de regen en zonder de Mistral. Na een artistieke middag op de camping hebben we nog een keer lekker geslenterd langs de boulevard, winkeltjes, terrasjes, strand en de pittoreske haven; in die haven zijn we gaan eten bij een geweldig visrestaurantje, samen met Katelijne en Bas; zij zijn hier net aangekomen en kennen de regio als hun broekzak; we lieten ons dus heel graag door hun adviseren in de keuze van het restaurant. Het werd een bijzonder gezellige avond. 

Vanmorgen hebben we nog een kopje koffie bij ze gedronken in hun heerlijke vakantiehuis, en daarna reden we de wereldberoemde La Corniche d'Or op, op weg naar Grimaud. Waarom deze Corniche zo wereldberoemd is, begrijp je meteen als je erop rijdt. De weg slingert zich langs de '50 shades of blue' van de Middellandse zee, door dorpjes met  huizen met terracotta daken en lavendelkleurige luikjes, door oneindige oeroude pijnboombossen,  die tot óp de strandjes in de diverse mooie baaitjes groeien. De wegen worden geflankeerd, en de weghelften gescheiden door metershoge oleanders, en daar waar je af en toe wordt weggeleid van de kust ben je omgeven door uitgestrekte wijngaarden. Het is hier zo ongelooflijk mooi,  en met een beetje fantasie waan je je in het Zuid Frankrijk van de jaren 70, dat van BB (althans dat denk; zo ziet het er in elk geval uit op  de posters en ansichtkaarten uit die tijd). We rijden niet hard (kan niet,  maar we willen ook niet) en worden begeleid door opvallend veel vlinders, geen idee waar die vandaan komen maar het maakt het geheel nog sprookjesachtiger. 

Zoals jullie weten hebben wij onze route drastisch ingekort, dat betekent dus ook elke dag nieuwe campings zoeken en dat is hier in het Zuiden op sommige plekken wat lastig; voor morgen hebben we een fijne camping aan zee gevonden maar voor vandaag moesten we het doen met een camping in the middle of nowhere die nog plaats had. Wat een fijne verrassing is het dan om aan te komen op een prachtig onderhouden camping, midden in de wijngaarden waar we ontzettend gastvrij werden ontvangen, én waar we met de camper pal naast het heerlijke zwembad mogen staan! Ik had sinds die fractuur niet meer gezwommen maar dat ging weer helemaal prima dus die flauwekul is ook voorbij 💪

Ik ga nog even wat foto's posten van Le Lavandou, la Côte d'Azur en la Corniche d'Or!

Foto’s

6 Reacties

  1. Ellen en Peter:
    11 september 2024
    Heerlijk die zon. Het is hier 16 graden en regen. Is je creatieve uitspatting iets geworden?
  2. Nicole:
    11 september 2024
    Ik hoorde het , maar heb je de voorspelling gezien voor ons Lievelinge-weekend? ☀️
    Mijn creatie is nog under construction; je weet hoe dat gaat met getalenteerde "kunstenmakers" he 🤣
  3. Ellen en Peter:
    12 september 2024
    😂😂😂
  4. Monique Van Opstal:
    12 september 2024
    Super te lezen. Wat leuk dat jullie Bas en Kathelijne nog gezien hebben.👍😘
  5. Nicole:
    13 september 2024
    Was supergezellig 😘
  6. Monique Van Opstal:
    13 september 2024
    Goed zo! Lekker nog genieten🥂