Coba

14 januari 2020 - Cobá, Mexico

Na de lunch zijn we vertrokken richting Coba. Omdat er hier in de hele omgeving geen camping is en we het niet aandurven om "gewoon" langs de weg te kamperen hebben we toch weer een hotelletje gezocht. Als "excuus" kan ik aanvoeren dat onze kamer en het hotel eigenlijk wel aanvoelen als kamperen....

Vanuit het hotel was het een kort ritje naar de opgravingen van Coba; een Mayastad daterend van net na onze jaartelling. Het bijzondere aan deze opgravingen is dat ze vrijwel niet gerestaureerd zijn; het lijkt dus alsof ze nog maar kortgeleden "ontdekt" zijn. Per toeval kwamen we er achter dat je ipv een gewoon toegangskaartje ook een kaartje voor alleen de zonsondergang kunt kopen; in ons geval hield dat in dat we zowat de enige touristen waren die bij de opgravingen waren en dat voor de 2e keer vandaag!!! Het terrein van Coba is uitgestrekt maar er worden fietsen verhuurd; een prima manier om de opgravingen te verkennen.

De beklimming hebben we maar deels gedaan; vanaf halverwege was het uitzicht al adembenemend en we wilden liever niet in het donker weer afdalen. Daarna hebben we nog wat gewandeld langs de oever van het meer hier; we zagen zelfs een krokodil dus het plan om te zwemmen hebben we veranderd :-)

Aansluitend hebben we verrassend goed gegeten in het restaurant van ons hotel wat ook druk bezocht wordt door de locals; een goed teken leek ons!

1. Ellen en Peter:
    14 januari 2020
    Mooie foto’s en super leuk om je verslag te volgen!